Dit klokje als start van het aardrijkskunde-schooljaar is er eentje wat de leerlingen even doet nadenken. De analyse van het wat, waarom, hoe houdt ze zelfs een jaartje ( of twee ) zoet!

Wat doet deze teller achteruitgaan?
Wel, het is aan oa de leerkracht aardrijkskunde om duiding in te geven, maar dat kan ie niet helemaal alleen!

Via deze site tracht ik dit intrigerend verhaal te brengen met een ‘simpele’ vraag:

De vraag van 9 miljard!

titel van m’n onderwijstestament

Geen doemdenken, maar doen denken
Geen fatalisme, maar analyseren en een kijk te geven in de richting van mogelijke oplossingen. Verder hoop ik jullie met deze site én de liefde voor het zaakvak aardrijkskunde bij te brengen én het belang ervan aan te tonen.

Ja, deze site is een noodzakelijke aanvulling op mijn GeoStorms op marcgroet.com en een duiding bij m’n verhaal dat ik in ISAAC mocht en kon steken.

Leer onze huidige wereld te begrijpen ipv te dromen van een andere..

mijn mantra om aardrijkskunde op te waarderen tot hét zaakvak van het middelbaar onderwijs

fotocredit voor startpagina = pxhere.com