Tenzij het extreem uit de hand loopt is dit jammer genoeg geen nieuws meer.
Dit artikel spitst zich vooral toe op de problemen van zuidelijk Afrika. Maar in het Noorden, meer bepaald in het Sahelgebied is de toestand minstens zo dramatisch. Deze mensen komen dan relatief iets sneller, in het [negatief] daglicht, net omdat deze mensen sneller Europa bereiken.
Het artikel is in het Engels, maar dit zou voor 2de graadsleerlingen geen probleem mogen vormen.
Ik neem dit jaar ( 2017 ) de proef op de som.
link naar het artikel in kwestie
Het is in het kader van “hoe de woestijn in te tomen” dat ik OZG leerde kennen. Hun werk intrigeerde me zodanig dat ik me er voor ben gaan beginnen engageren en vooral leren informeren.
Het is een perfect voorbeeld van hoe steentjes van kennis kunnen leiden tot een inzicht.
Net dat sterk gevormd beeld van hoe je met kennis van zaken een duurzame bijdrage kan leveren, doet bij de jongeren toch nog een sprankel hoop opleven voor een stukje betere wereld, zonder melig te willen klinken of zijn!
Dit wordt ongetwijfeld vervolgd!
Meer details lees je in het hoofdstuk “run forest, run.“