Wat was ik blij dit te lezen!
Het staat en laat mij toe dit waargebeurd feit even te ventileren.
We schrijven januari 2017!:
Lesonderwerp: Waterschaarste in het Midden-Oosten…
Atlasoefening:
Maak in powerpoint een achtergrond met de kaart van de waterbronnen en aquifers van deze regio.
Zoom in op Israël
Voeg de kaart toe met de (geplande) nederzettingen in Israël.
Wat stel je vast?
Haast iedere leerling kon vrijwel onmiddellijk objectief vaststellen hoe de ene het water van de ander “inpikte”. Of dit nu toeval of “on purpose” was, liet ik wijselijk in het midden.
Gevolg!??
2 weken daarna stond een tante van één van mijn leerlingen aan mijn (gelukkig nog) klasdeur. Zij had een niet mis te verstane boodschap mee De boodschap was héél duidelijk. Via haar connecties bij de Mossad had ze al laten weten dat ik fake news en foute veronderstellingen de wereld instuurde. Als leerkracht was dit een vorm van haatspuierij. Ze gingen mij vanaf in het oog houden als ik nog leugens en foute informatie in de klas ging verspreiden.
Feit: Ik dacht dat het bluf was, maar omdat ik merkte dat mijn persoonlijke mail en social media al op diverse plaatsen “gecontacteerd” werd, zette ik de dubbele authenticatie aan.